spot_img

Thuiswerkers besteden minder geld aan uiterlijk

Door het vele thuiswerken geven Nederlanders fors minder uit aan verzorgingsproducten. Zo daalden dit jaar tot nu toe de verkopen van scheermesjes met 17,9 procent en van make-up met 12 procent. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker IRI, die vorige week zijn gepubliceerd.
De onderzoekers vermoeden dat de afname van verkoop van make-up komt “doordat de videogesprekken slechts een minimale hoeveelheid make-up vereisen”. De hardste daler was de verkoop van wasmiddelen, waarvan de omzet in de eerste negen maanden met
28,4 procent kromp. Ook aan babyvoeding hebben Nederlanders flink minder uitgegeven. Daar staat tegenover dat de consument juist flink meer besteedde aan schoonmaakmiddelen, vooral toiletzeep, waarvan de verkopen ruim verdubbelden. Ook andere schoonmaakmiddelen deden het goed, evenals vochtig toiletpapier. Opvallend is ook de verkoop van koffiecups, die 36,6 procent toenam. Bron: NU.nl

Advertentie

spot_img