spot_img

Campagne tegen eenzaamheid

Bijna de helft van de Westlanders voelt zich wel eens eenzaam, 8% hiervan voelt zich ernstig eenzaam. Eenzaamheid is iets wat ons allemaal aangaat. Gelukkig kunnen we er met elkaar iets aan doen! Daarom is het belangrijk om zo veel mogelijk Westlanders hiervan bewust te maken.

De publiekscampagne, waar we januari mee gestart zijn, draagt hieraan bij. In het straatbeeld zagen we het resultaat van deze campagne die het thema ‘WIE’ heeft. WIE heeft twee betekenissen: Westlandse Inzet tegen Eenzaamheid én de letterlijke betekenis “Wie?” Bijvoorbeeld: WIE zet zich in tegen eenzaamheid. Deze eerste campagne-uiting richtte zich met name op de inwoners die iets voor mensen die te maken hebben met eenzaamheid kunnen betekenen. De komende maanden gaan wij verder met het ontwikkelen en uitrollen van deze campagne. En ‘wij’ zijn: Vitis Welzijn, de gemeente, en vele samenwerkingspartners zoals de bibliotheek, onderwijs, GGD en Cultuurweb. Samen laten we zien dat eenzaamheid iedereen kan overkomen, maar dat er ook iets tegen te doen is. Aan de WIE campagne is ook een website gekoppeld (wiewestland.nl) waarop informatie te vinden is met suggesties en tips.

Advertentie

spot_img